Sain haasteen Redroselta. Minä kiitän kovasti :)
 
 
Tässä ohjeet:
1. Kerro 11 asiaa itsestäsi
2. Vastaa haastajan 11:een kysymykseen
3. Keksi 11 uutta kysymystä haastetuille
4. Valitse 11 bloggaajaa, joilla on alle 200lukijaa/seuraajaa
5. Kerro kenet olet haastanut
6. Ei taikaisin haastamista
 
Tässä siis 11 asiaa minusta:
1. Tarvitsin vuorokauteen paljon enemmän tunteja kuin nyt on tarjolla ...on niiiin paljon kivaa tekemistä mutta liian vähän aikaa.
2. Luen työni vuoksi päivittäin lastenkirjoja mutta viime talvena löysin ainakin kymmenen vuoden tauon jälkeen aikuisten kirjat kirjastosta. Nyt lähes joka päivään kuuluu lukeminen. Rentouttavaa uppoutua sinne kirjan maailmaan. Välillä tosin tulee aamu vastaan, kun ei malta lopettaa hyvää tarinaa kesken. Jos ei olisi töitä, aamu tulisi aina vastaan!
3. Olen enemmän antaa kuin saada -ihminen. En osaa edes ikinä pyytää mitään, koska en mä oikeesti tarvitse mitään.  Valmiiseen aamupalapöytään istuminen on aina ykköstoiveeni. Mutta toisille on kiva antaa pieniä juttuja. Ja isojakin.
4. Söisin joka päivä suklaata, jos kroppa kestäisi :) Koska ei kestä, en syö :) Ikinä, lapsenakaan, en ole tullut kipeäksi suklaan syömisestä, joten mahani on sen suhteen pohjaton ;)
5. Olen jouluihminen. Kaikki tehdään itse, koska se on kivaa ja kuuluu jouluun. Enemmän stressaisi, jos ei saisi tehdä mitään ja kaikki pitäisi ostaa kaupasta. Huih :/ Valmiiseen pöytäänkään en haluaisi koko joulua istua. Lahjojakin tykkään ostaa ja valita rauhassa ja tehdä itse. Jouluruuhka on mua varten :)
6. Olen poikani kilpamoottoripyörän mekaanikko :D (uskokaa vaan!) Voimaa ei ole mutta yrittämistä senkin edestä, siksi mukana myös päämekaanikko. Ens vuonna pyörä vaihtuu isompaan ja silloin menee Päivillä sormi suuhun... Onneks on opettajia, sillä haluan tehdä sitäkin. Pelkään pojan ajamista ehkä vähemmän, kun olen itse pyörää ruuvannut ja puunannut :D
7. Olen nuorimman poikani futisjoukkueen joukkueenjohtaja ja se jos mikä vie aikaa. Mutta antaa paljon "paimentaa" 36:a 12-13 poikaa <3 
8. Itse harrastan urheilun saralla pääasiassa kamppailulajeja (combat tällä hetkellä ykkösenä, nyrkkeily kakkosena), myös juoksemista, zumbaa, salia, pilatesta, sisäpyöräilyä. 
9. Kutominen (ei, se ei ole neulomista!) kuuluu lähes päivittäin rutiineihin. 17-vuotias poikani hukkaa lapasia samaan tahtiin, kun mä teen uusia :D Junamatkat, automatkat, kaikki sujuu kutimet kädessä. Myös kesällä.
10. Mulla on hirveä ikävä vanhinta poikaani, jonka armeija on nielaissut :/ Sen myötä on meneillään jokin lasten vauva- ja pikkulapsiajan kaipuu -siitä on niin kauan vaikka ihan justhan he syntyivät! Ja tämän myötä: mä haluaisin jo lapsenlapsia <3 Oikeesti :)
11. Rakastan kirjoittamista -lyhyesti en osaa kirjoittaa edes nimeäni :D :D
 

Redrosen kysymykset minulle:
1. Kahvi, tee vai kaakao? Vihreä tee. Mutta joskus on kyllä ihana uppoutua sohvan uumeniin, peiton alle kuuma kaakaomuki kädessä.
2. Tykkäätkö polttaa kynttilöitä? Kyllä! Ihan ykköstykkäämiseni :) Niitä alan polttaa heti hämärän tultua. Tai oikeesti, kynttilät palaa joskus jopa kesällä puolen yön aikaan :)
3. Millaisessa talossa asut, rivi-, omakoti-, kerrostalo? Rivitalossa (olen silti täysin omakotitaloihminen)
4. Oletko matkustellut Suomen ulkopuolelle? Muutaman kerran ulkomailla. Lähimaista Ruotsi on todella koluttu, samoin Norja. Viro on kauttaaltaan todella tuttu, lähinnä moottoriurheilun kautta mutta muutenkin.
5. Oletko jo aloittanut joululahjojen hankkimisen? Joo! 
6. Mitä leivot jouluksi? Leipää, karjalanpiirakoita, joulutorttuja, kaneli/luumutäytteistä pullaa, vaaleita ja ruskeita pipareita, hanna tädin kakkuja, glögi- tms juustokakku.... Kaikkea mahdollista ja paljon. Lisäksi ruuat ja jälkkärit. Joulu <3
7. Kuvaile itseäsi ihmisenä? Ääh, tää on aina vaikea... Mää oon mää :) Iloinen, pirteä, herkkä, aina menossa ja tulossa, touhukas, osaan painaa sata lasissa mutta osaan myös rentoutua täysin tekemättä yhtään mitään, olen blondi muutenkin kuin hiusten värin puolesta :) eli yritystä on monesti enemmän kuin taitoa yhdistettynä "miksi mulle aina sattuu ja tapahtuu sitä mitä muille ei" -tyylillä ...kaikkeen tottuu ja itselleni osaan nauraa :)
8. Millaisista elokuvista pidät? Romanttiset komediat on vaan niin ...romanttisia ja mukavia :)
9. Lempi leivonnainen, leipomus? Ääh, tää kanssa on aina vaikea.  Suklaapiirakkaa ei voita mikään, eikä porkkanakakkua, eikä appelsiinileivonnaisia, eikä...
10. Millaisessa keittiössä leivoskelet? Liian pienessä, jossa liian vähän kaappi ja pöytätilaa. Tahtoo takaisin omakotitaloon, isoon tilavaan keittiöön, jossa saa levittäytyä (ja sotkea) rauhassa.
11. Millä sinut saa iloiseksi/ilahdutettua? Ihan kaikella! Mä ilostun kaikesta (ehkä eniten juuri) pienestäkin, hymystä, halauksesta, kehuista, iloisuudesta, kynttilöistä, kivoista pienistä kattaukseen liittyvistä asioista, hoitolasten touhuista, omien lasten touhuista ja harrastuksista ja päättömistä jutuista :D, 
 
 
Minä haluan haastaa tähän kaikki Salainen Leivontaystävä 25 -kierrokselle osallistuvat! :)
 
 
Minun kysymykseni sinulle:
1. Mikä on leivonnassa/ruuanlaitossa vahvuutesi?
2. Entäs heikkoutesi?
3. Lempi vuodenaikasi, miksi?
4. Paras hetki päivässä?
5. Millaisia kirjoja luet?
6. Miltä keittiösi näyttää leipomisen jälkeen?
7. Mitä asiaa ilman joulu ei tule?
8. Paras jouluherkkusi?
9.  Haaveammattisi -työskenteletkö sen parissa?
10. Suklaa vai salmiakki?
11. Lempihedelmäsi?